21 februari 2024

Jaarverslag Fryslân Werkt

Dit jaarverslag neemt je mee door het jaar 2023, waarin we actief hebben bijgedragen aan het creëren van kansen, het benutten van onbenut talent en het vormgeven van een inclusieve arbeidsmarkt.

Header afbeelding

Deel artikel

Dit jaarverslag neemt je mee door het afgelopen jaar, waarin we actief hebben bijgedragen aan het creëren van kansen, het benutten van onbenut talent en het vormgeven van een inclusieve arbeidsmarkt. Je leest meer over onze activiteiten en successen langs de vier thema’s van ons meerjarig uitvoeringsprogramma. Daarnaast vind je een financiële verantwoording van de budgetten en bestedingen over 2023.

In 2023 hebben we met de veranderende opgaven op de arbeidsmarkt, politieke ontwikkelingen en vertragingen in wetgeving aandacht besteed aan actuele uitdagingen en hebben we verder gebouwd aan de basis voor een duurzame samenwerking en dienstverlening aan jongeren, werkzoekenden, werkenden, en werkgevers.

Onze samenwerking is uitgebreid met een aantal nieuwe partners zoals het speciaal onderwijs, de geestelijke gezondheidszorg en sociale partners. We hebben ons ingezet voor de realisatie van de meerjarenagenda, het regionaal beraad en uiteindelijk de inrichting van een Regionaal Werkcentrum.

Deel artikel

Ander nieuws

Nieuwe leverancier traject digitale basisvaardigheden: Professional Organizer Friesland

De komende jaren leiden ze maximaal 6 groepen per jaar op (minimaal 1x per jaar in elke deelregio) met elke keer plek voor 8-12 deelnemers.

Doe mee aan de Week van de Kennismaking

Altijd al eens willen weten hoe het is om op een taxibus te rijden, beveiliger te zijn of misschien droom je van een baan in de techniek? Kom in de week van maandag 22 april tot en met vrijdag 26 april 2024 kennismaken met verschillende beroepen.

Banenmarkt Drachten trekt ruim 700 bezoekers

Waar moet je als werkzoekende beginnen als je een afstand hebt tot de arbeidsmarkt? Hoe bouw je een cv op en welke kleding is gepast tijdens een sollicitatiegesprek?