21 februari 2024

Jaarverslag Fryslân Werkt

Dit jaarverslag neemt je mee door het jaar 2023, waarin we actief hebben bijgedragen aan het creëren van kansen, het benutten van onbenut talent en het vormgeven van een inclusieve arbeidsmarkt.

Header afbeelding

Deel artikel

Dit jaarverslag neemt je mee door het afgelopen jaar, waarin we actief hebben bijgedragen aan het creëren van kansen, het benutten van onbenut talent en het vormgeven van een inclusieve arbeidsmarkt. Je leest meer over onze activiteiten en successen langs de vier thema’s van ons meerjarig uitvoeringsprogramma. Daarnaast vind je een financiële verantwoording van de budgetten en bestedingen over 2023.

In 2023 hebben we met de veranderende opgaven op de arbeidsmarkt, politieke ontwikkelingen en vertragingen in wetgeving aandacht besteed aan actuele uitdagingen en hebben we verder gebouwd aan de basis voor een duurzame samenwerking en dienstverlening aan jongeren, werkzoekenden, werkenden, en werkgevers.

Onze samenwerking is uitgebreid met een aantal nieuwe partners zoals het speciaal onderwijs, de geestelijke gezondheidszorg en sociale partners. We hebben ons ingezet voor de realisatie van de meerjarenagenda, het regionaal beraad en uiteindelijk de inrichting van een Regionaal Werkcentrum.

Deel artikel

Ander nieuws

Rapportage Het Noorden werkt door – 2024 Q1

Sinds de start in 2022 hebben onze collega’s bij Het Noorden werkt door al ruim 3900 Friese werkzoekenden verder op weg geholpen richting (nieuw) werk.

Opleidingsmodule ‘Individuele ondersteuning in de maatschappelijke zorg’

Korte opleidingsmodule waarmee je (breder) inzetbaar in de zorg. Je kunt namelijk zowel in de ouderenzorg als in de gehandicaptenzorg werken.

Vacature trajectbegeleider (20-24 uur per week)

Als trajectbegeleider ben je verantwoordelijk voor het bieden van individuele ondersteuning aan deelnemers van onze scholingstrajecten. Zodat zij succesvol starten, de opleiding volgen en je begeleidt hen na afloop van het traject richting onderwijs of werk.