21 februari 2024

Jaarverslag Fryslân Werkt

Dit jaarverslag neemt je mee door het jaar 2023, waarin we actief hebben bijgedragen aan het creëren van kansen, het benutten van onbenut talent en het vormgeven van een inclusieve arbeidsmarkt.

Header afbeelding

Deel artikel

Dit jaarverslag neemt je mee door het afgelopen jaar, waarin we actief hebben bijgedragen aan het creëren van kansen, het benutten van onbenut talent en het vormgeven van een inclusieve arbeidsmarkt. Je leest meer over onze activiteiten en successen langs de vier thema’s van ons meerjarig uitvoeringsprogramma. Daarnaast vind je een financiële verantwoording van de budgetten en bestedingen over 2023.

In 2023 hebben we met de veranderende opgaven op de arbeidsmarkt, politieke ontwikkelingen en vertragingen in wetgeving aandacht besteed aan actuele uitdagingen en hebben we verder gebouwd aan de basis voor een duurzame samenwerking en dienstverlening aan jongeren, werkzoekenden, werkenden, en werkgevers.

Onze samenwerking is uitgebreid met een aantal nieuwe partners zoals het speciaal onderwijs, de geestelijke gezondheidszorg en sociale partners. We hebben ons ingezet voor de realisatie van de meerjarenagenda, het regionaal beraad en uiteindelijk de inrichting van een Regionaal Werkcentrum.

Deel artikel

Ander nieuws

Tweede serie overzichtbijeenkomsten

In december organiseren we een 2e serie overzichtbijeenkomsten voor verschillende sectoren. Deze bijeenkomsten zijn een vervolg op de inzichtbijeenkomsten.

Nieuwe inkoopprocedure scholingstrajecten

Vanaf 1 januari 2025 kopen we de meeste scholingstrajecten en interventies van externe aanbieders in via een Open House toelatingsprocedure.

Webinarserie ‘Leven Lang Ontwikkelen, dat financier je zo’

Speciaal voor arbeidsmarktprofessionals is de webinarserie “LLO dat financier je zo!” ontwikkeld.