5 maart 2024
Klantreizen: in gesprek met inwoners
Hoe willen Friese inwoners door ons geholpen en gehoord worden?
5 maart 2024
Hoe willen Friese inwoners door ons geholpen en gehoord worden?
In het eerste half jaar van 2024 werken we aan fase 1 van ons Meerjarenprogramma. In deze fase willen we inzicht krijgen in:
Als we dit allemaal weten kunnen we de juiste keuzes maken die passen bij de sociale en economische opgaven in Fryslân.
Om de behoeften van onze doelgroepen te leren kennen, investeren we in klantreizen om in gesprek te gaan met onze inwoners. Hoe willen zij door ons geholpen en gehoord worden?
Onderzoeksbureau BMC gaat de komende weken in gesprek met werkenden en werkzoekenden die het afgelopen jaar gebruik hebben gemaakt van onze regionale dienstverlening, bijvoorbeeld via Het Noorden werkt door of het Leerwerkloket. Welke reis hebben zij afgelegd in hun zoektocht naar (ander) werk en hoe hebben zij dit ervaren?
Met de inzichten vanuit de klantreizen gaan we met onze partners in gesprek over hoe we samen onze toekomstige dienstverlening vorm geven. Deze gesprekken willen we voor de zomer van 2024 inplannen.